Nee dit kan niet zomaar. Een verhuurder dient altijd eerst de huurovereenkomst schriftelijk op te zeggen. Op het moment dat jij als huurder niet akkoord gaat met de schriftelijke opzegging dan dient de verhuurder naar de kantonrechter te gaan om de huurovereenkomst te laten ontbinden. De verhuurder moet een gegronde reden hebben voor het opzeggen van de huurovereenkomst.
De verhuurder mag de huur opzeggen bij wanprestatie, dringend eigen gebruik, een nieuwe huurovereenkomst of een geldend bestemmingsplan. Let op: bij tijdelijke huur en hospitakamers gelden andere regels.
Heb je een tijdelijk contract voor bepaalde tijd van maximaal 2 jaar (zelfstandig woning) of maximaal 5 jaar (onzelfstandige woning)? En is dit op of na 1 juli 2016 afgesloten? Dan eindigt de huur automatisch bij afloop van het contract. De verhuurder moet dit contract wel minimaal 1 en maximaal 3 maanden voor het eind van de huur schriftelijk aan de huurder opzeggen. Als huurder kan je het contract altijd tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Zegt de verhuurder verkeerd op of te laat dan wordt je huurcontract automatisch omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
Is je huurcontract afgesloten voor 1 juli 2016? Dan is er geen sprake van een tijdelijk contract. Je huurcontract eindigt niet automatisch bij het aflopen van de bepaalde tijd.
Als je ten onrechte bemiddelingskosten hebt betaald dan kan je deze terugvorderen van de bemiddelaar of verhuurder. Gebruik hiervoor deze voorbeeldbrief. Weigert de bemiddelaar of makelaar de bemiddelingskosten terug te betalen, dan dien je een gerechtelijke procedure te starten. Bij zelfstandige woonruimte heb je in de meeste gevallen 5 jaar de tijd om de bemiddelingskosten terug te vorderen, daarna verjaart de vordering. In sommige gevallen heb je maar 3 jaar de tijd. Dat hangt af van de specifieke situatie. Sinds 1 juli 2016 is het verboden om bij het verhuren van kamers bemiddelingskosten te vragen van huurders. Verhuurders van niet-zelfstandige woonruimtes (kamerverhuur) betalen voortaan de bemiddelingskosten als een bemiddelaar zowel voor de huurder als voor de verhuurder werkt.
De verhuurder heeft het recht om 1x per jaar de huurprijs te verhogen met een bepaald percentage. Dit percentage wordt jaarlijks vastgesteld. Meer informatie over dit percentage vindt je via de website van de rijksoverheid. In de meeste gevallen klopt het voorstel tot huurverhoging van de verhuurder niet. Huurteam Leiden kan namens jou bezwaar maken tegen de huurverhoging. Heb je een huurverhogingsvoorstel van de verhuurder ontvangen? Laat deze door ons checken!
Als huurder mag je erop vertrouwen dat een verhuurder over de benodigde vergunning beschikt als hij jou een woning aanbiedt.
Het komt voor dat de gemeente een controle uitvoert op jouw adres en dat blijkt dat de verhuurder niet de benodigde vergunning heeft.
De gemeente schrijft vervolgens de verhuurder aan en eist dat de illegale situatie wordt verholpen. De verhuurder krijgt daar een bepaalde tijd voor. Als de illegale situatie niet ongedaan wordt gemaakt voor de bepaalde datum dan moet de verhuurder een boete betalen aan de gemeente.
Uit de praktijk blijkt dat als er een controle heeft plaatsgevonden de verhuurder contact op gaat nemen met de huurders om hen te bewegen de woning te verlaten. Dit geeft een stressvolle situatie voor veel huurders.
Het is echter niet zo dat als de gemeente aangeeft dat de illegale situatie ongedaan gemaakt moet worden dat huurders hiervoor verantwoordelijk zijn en daarom moeten verhuizen. De verhuurder is verantwoordelijk voor deze situatie.
Als er sprake is van een illegale huursituatie neem dan contact op met het huurteam. Wij adviseren je over je rechtspositie en welke mogelijkheden er zijn. Je hebt als huurder recht op huurbescherming en je hoeft niet zomaar akkoord te gaan met het feit dat de verhuurder aangeeft dat je je woning moet verlaten.
Heb jij een vraag die hier niet bij staat,
mail of bel ons dan.
Dit kan op verschillende manieren:
Kale huur is de huurprijs die u betaalt voor het gebruik van de woonruimte. All-in huur is de kale huurprijs plus de servicekosten en de kosten voor gas, water en elektriciteit. All-in huur heeft voor u als huurder de volgende nadelen:
Kale huur is de huurprijs die u betaalt voor het gebruik van de woonruimte. All-in huur is de kale huurprijs plus de servicekosten en de kosten voor gas, water en elektriciteit. All-in huur heeft voor u als huurder de volgende nadelen:
De verhuurder heeft het recht om 1x per jaar de huurprijs te verhogen met een bepaald percentage. Dit percentage wordt jaarlijks vastgesteld. Meer informatie over dit percentage vindt je via de website van de rijksoverheid. In de meeste gevallen klopt het voorstel tot huurverhoging van de verhuurder niet. Huurteam Leiden kan namens jou bezwaar maken tegen de huurverhoging. Heb je een huurverhogingsvoorstel van de verhuurder ontvangen? Laat deze door ons checken!
Er zijn een groot aantal gebreken waarvoor een procedure bij de Huurcommissie kan worden opgestart. Het huurteam zal tijdens een woningopname beoordelen of er sprake is van ernstige gebreken. Om een aantal voorbeelden te geven van onderhoudsgebreken: Schimmelvorming, vochtplekken, lekkage, houtrot, scheefstand van de woning en eventuele gevolgschade van gebreken.
Huurteam Leiden en de Huurcommissie kunnen de verhuurder niet dwingen om de onderhoudsgebreken aan te pakken. Indien er sprake is van onderhoudsgebreken dan zal de Huurcommissie een uitspraak doen dat de huurprijs verlaagd wordt met een bepaald percentage totdat alle gebreken verholpen zijn. Deze verlaging moet de verhuurder motiveren om het onderhoud aan te pakken. Als hij dat namelijk niet doet blijft de huurder een laag bedrag aan huur betalen. Heb je last van onderhoudsgebreken? Schakel het huurteam in zodat we een procedure voor je kunnen opstarten bij de Huurcommissie.
De huurder is verantwoordelijk voor alle kleine dagelijkse reparaties, zoals onderhoud aan de deurbel, hang- en sluitwerk, ontstoppen van afvoeren en het ontluchten van de Cv-installatie. De verhuurder is verantwoordelijk voor het groot onderhoud aan de woning en de bijbehorende voorzieningen, zoals reparatie aan het dak, verfwerk van de buitenzijde (bijvoorbeeld kozijnen) en de riolering.
Kleine reparaties moet de huurder gemakkelijk zelf kunnen uitvoeren. En ze mogen weinig kosten met zich mee brengen. Zo niet, dan is de reparatie alsnog voor rekening van de verhuurder.
Inbouwapparatuur van keukens wordt dan met de woning verhuurd door de verhuurder. Reparatie van een kapotte inbouwkoelkast is dan voor rekening van de verhuurder.
De huurder moet de verhuurder toegang tot de huurwoning geven, zodat de verhuurder het onderhoud of de reparatie kan uitvoeren. De verhuurder moet hiervoor wel een afspraak maken.
De huurder zorgt voor reparaties van schade die de huurder zelf heeft veroorzaakt. Als de verhuurder ook de kleine en dagelijkse reparaties verricht, mag de verhuurder de kosten hiervan aan u doorberekenen als servicekosten.
Je kunt het beste een afspraak maken voor een woningopname. Het huurteam komt dan langs om de gebreken te beoordelen. Oordeelt het huurteam dat de gebreken ernstig zijn dan kan je het huurteam machtigen een procedure voor je op te starten.
Servicekosten is een voorschot dat de huurder betaald voor kosten die vallen buiten de kale huurprijs.
Energie & Water
Kosten voor het verbruik van water, gas en elektriciteit (of overige energie) zonder dat je beschikt over een eigen individuele meter.
Doorberekenen aan de huurder: de totale kosten die gemaakt zijn, verdeeld via een afgesproken verdeelsleutel of een verdeelsleutel die de Huurcommissie redelijk vind.
Huismeester
Kosten bijvoorbeeld salaris, huisvesting en materialen.
Doorberekenen aan de huurder: de kosten van de werkzaamheden die de huismeester voor de huurders uitvoert verdeeld via een verdeelsleutel. Werkzaamheden: onderhoud, schoonmaak en kleine reparaties die eigenlijk voor rekening van huurder komen.
De tijd die een huismeester besteed aan werkzaamheden die normaal gesproken niet voor de rekening van de huurder zijn kunnen niet worden doorberekend.
Adminsitratiekosten
Van de overeengekomen leveringen en diensten.
Doorberekenen aan de huurder: maximaal 5% van de totale servicekosten.
Meubilering & Stoffering
Bedrag voor het gebruiken van de meubels en de stoffering van de woning.
Doorberekenen aan de huurder: 20% van de verkoopwaarde kan in rekening worden gebracht als vergoeding per jaar.
Overige kosten
Gemeenschappelijke ruimtes, liften, gangen en bergingen. Verwarming, water en verlichting. Kosten voor herstelwerkzaamheden die voor rekening zijn van huurder.
Doorberekenen aan de huurder: de daadwerkelijk gemaakte kosten verdeeld via een verdeelsleutel.
De verhuurder moet de werkelijke servicekosten in rekening brengen en mag hier geen winst op maken. Voor zaken als inbouwapparatuur of dubbel glas mogen geen servicekosten gevraagd worden, want die zaken zitten al in de kale huur. Aan het eind van elk jaar dient de verhuurder de werkelijke kosten te berekenen en de bewoners een afrekening te sturen. De verhuurder heeft hier tot 1 juli van het daaropvolgende jaar de tijd voor. Wie te veel heeft betaald hoort dat terug te krijgen. Wil je je servicekosten laten toetsen? Vul het afspraakformulier in en het huurteam kijkt of we de servicekosten voor je kunnen toetsen.
Ja dit is mogelijk. Je kan tot 2,5 jaar na het aflopen van een kalenderjaar je servicekosten laten toetsen bij de Huurcommissie.
All-in contracten zijn wettelijk niet toegestaan. De verhuurder is verplicht om een splitsing te maken van de kale huurprijs en de servicekosten. Helaas komt het nog steeds vaak voor. Om zeker te weten of de hoogte van de servicekosten niet te hoog zijn moet de all-in huurprijs uitgesplitst worden. Op het moment dat je een all-in huurprijs betaald kan je het beste een afspraak maken met Huurteam Leiden voor een woningopname. We komen je maximale huurprijs bereken en kunnen vervolgens een procedure opstarten om je huurprijs te laten splitsen en te verlagen.
Een verhoging van de servicekosten is mogelijk op het moment dat je met de verhuurder afspreekt dat de service wordt uitgebreid. Daarnaast mag een verhoging alleen als uit het jaarlijkse overzicht blijkt dat de verhuurder zelf meer heeft moeten betalen voor de aan jou verleende service. Dit moet in overleg gebeuren. Als het voorschot dat je betaald aan servicekosten te laag is voor de daadwerkelijk gemaakte kosten dan moet de verhuurder dit kunnen aantonen door middel van facturen.
Twijfel je of de afrekening van de servicekosten klopt? Vraag de verhuurder om de rekening toe te sturen waarop de afrekening is gebaseerd. Weigert de verhuurder bewijzen aan te leveren waarop de afrekening is gebaseerd? Laat je servicekosten dan voor de zekerheid toetsen door de Huurcommissie. Huurteam Leiden kan deze procedures voor je voeren bij de Huurcommissie. Zelf heb je hier geen omkijken naar.
Sinds 1 juli 2016 is er een wetswijziging ingegaan die tijdelijke huurcontracten mogelijk maakt. Wat houdt dit in? Indien er een duidelijke termijn aangegeven staat in je contract dan is er een grote kans dat je contract daadwerkelijk eindigt op de vastgestelde datum. De verhuurder moet wel altijd nog opzeggen. De verhuurder moet maximaal 3 en minimaal 1 maand voor het eindigen van het contract opzeggen. Doet hij dit niet dan wordt het contract omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. De verhuurder hoeft vanaf 1 juli 2016 geen gegronde reden meer te geven voor het opzeggen. Twijfel je of je contract tijdelijk is? Stuur je contract op dan checken wij deze voor je!
Staat er in het huurcontract geen tijdelijke termijn genoemd dan gaat het in dat geval om een contract voor onbepaalde tijd.
Heb je vragen over de tijdelijkheid van je contract neem dan contactop met het huurteam.
Bemiddelingskosten is de vergoeding voor de bemiddelaar of makelaar voor de gedane werkzaamheden. Een bemiddelaar mag zowel voor de huurder als de verhuurder bemiddelen. Het bemiddelingsbureau kan alleen de kosten in rekening brengen bij de verhuurder.
Werkt de bemiddelaar alleen voor de huurder en niet voor de verhuurder dan mag de bemiddelaar wel kosten in rekening brengen bij de verhuurder. Dit geldt alleen als die huurwoning geen deel uitmaakt van het eigen woningaanbod van de bemiddelaar.
Je moet je huurcontract altijd opzeggen bij de verhuurder. Hiervoor moet je een termijn in acht nemen. Wettelijk gezien is het zo dat de opzegtermijn gelijk staat aan de betalingstermijn. Betaal je per maand dan heb je één maand als opzegtermijn. Twijfel je over de opzegtermijn of vraagt de verhuurder een langere opzegtermijn? Neem dan contact op met het huurteam. Het huurcontract moet altijd schriftelijk worden opgezegd. Dit kan per e-mail of per brief.
Van onderhuur is sprake op het moment dat een huurder van een zelfstandige woonruimte of kamer de woning deels of in het geheel doorverhuurt aan een ander, de onderhuurder.De onderhuurder gaat een contract aan met de huurder van de kamer. De onderhuurder betaald aan de huurder de huur. Er bestaan dus twee huurovereenkomsten: één tussen de hoofdverhuurder en de hoofdhuurder en één tussen de hoofdhuurder en de onderhuurder.
Als je ten onrechte bemiddelingskosten hebt betaald dan kan je deze terugvorderen van de bemiddelaar of verhuurder. Neem voor aanvullende informatie contact op met het huurteam.
Weigert de bemiddelaar of makelaar de bemiddelingskosten terug te betalen, dan dien je een gerechtelijke procedure te starten.
Bij zelfstandige woonruimte heb je in de meeste gevallen 5 jaar de tijd om de bemiddelingskosten terug te vorderen, daarna verjaart de vordering. In sommige gevallen heb je maar 3 jaar de tijd. Dat hangt af van de specifieke situatie.
Sinds 1 juli 2016 is het verboden om bij het verhuren van kamers bemiddelingskosten te vragen van huurders. Verhuurders van niet-zelfstandige woonruimtes (kamerverhuur) betalen voortaan de bemiddelingskosten als een bemiddelaar zowel voor de huurder als voor de verhuurder werkt.
Een zelfstandige woning is een woning eigen keuken en toilet. Wanneer je de keuken of toilet deelt met de bewoners van andere kamers/woningen dan is er sprake van een onzelfstandige woonruimte. Let op de werkelijke situatie is lijdend. Staat er namelijk op je contract dat je een zelfstandige woonruimte huurt maar je deelt wel een keuken of een badkamer dan is er wettelijk gezien echt sprake van een onzelfstandige woonruimte. Twijfel je over je contract? Neem dan contact op met het huurteam.
Een verhuurder mag niet zonder toestemming en bijzijn van de huurder de woning betreden. De woonruimte is een beschermde omgeving en de verhuurder maakt zich dan ook strafbaar aan een misdrijf. Namelijk huisvrede breuk en hiervan kan aangifte gedaan worden bij de politie. Indien de verhuurder je woning wil betreden in verband met een inspectie dient hij je hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen en een afspraak met je te maken.
Veel verhuurders hebben het idee dat ze ten aanzien van het pand dat ze verhuren alles mogen. Dat is niet zo. Dat recht hebben ze 'verspeeld' door hun eigendom te verhuren. Veel verhuurders gedragen zich desondanks toch alsof ze zelf in het gehuurde wonen. Dat mag niet: de verhuurder dient respect te hebben voor de privacy van de huurder(s).
Nee dit kan niet zomaar. Een verhuurder dient altijd eerst de huurovereenkomst schriftelijk op te zeggen. Op het moment dat jij als huurder niet akkoord gaat met de schriftelijke opzegging dan dient de verhuurder naar de kantonrechter te gaan om de huurovereenkomst te laten ontbinden. De verhuurder moet een gegronde reden hebben voor het opzeggen van de huurovereenkomst.
Gegronde redenen zijn:
De verhuurder mag de huur opzeggen bij wanprestatie, dringend eigen gebruik, een nieuwe huurovereenkomst of een geldend bestemmingsplan. Let op: bij tijdelijke huur en hospitakamers gelden andere regels.
Heb je een tijdelijk contract voor bepaalde tijd van maximaal 2 jaar (zelfstandig woning) of maximaal 5 jaar (onzelfstandige woning)? En is dit op of na 1 juli 2016 afgesloten? Dan eindigt de huur automatisch bij afloop van het contract. De verhuurder moet dit contract wel minimaal 1 en maximaal 3 maanden voor het eind van de huur schriftelijk aan de huurder opzeggen. Als huurder kunt u het contract altijd tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Zegt de verhuurder verkeerd op of te laat dan wordt je huurcontract automatisch omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
Is je huurcontract afgesloten voor 1 juli 2016? Dan is er geen sprake van een tijdelijk contract. Je huurcontract eindigt niet automatisch bij het aflopen van de bepaalde tijd.
Huur je een kamer of woning in Leiden dan is de kans groot dat je teveel betaalt. De maximale kale huurprijs voor je woning of kamer wordt bepaald aan de hand van de puntentelling. Er bestaan twee verschillende puntentellingen. Eén voor woningen en één voor kamers. Als blijkt dat je teveel betaalt dan heb je recht op huurverlaging.
In Leiden is meer vraag dan aanbod op de woningmarkt. Daardoor vragen verhuurders hoge huren. Het is echter een misverstand dat je daar niks tegen kan doen. Er zijn wettelijke regels om de hoogte van je huur vast te stellen en daar moet je verhuurder zich aan houden.
In sommige gevallen is het mogelijk om de huurprijs met terugwerkende kracht vanaf de ingangsdatum van je huurovereenkomst te verlagen. Wat je dan teveel betaald hebt moet je verhuurder dan aan jou terugbetalen.
Ook al heb je die te hoge huurprijs in je huurcontract zo afgesproken ook dan is het mogelijk om de huur te verlagen. Huurteam Leiden kan dit voor je regelen. Maak nu een afspraak voor een woningopname!
Kijk voor meer informatie ook eens bij de veelgestelde vragen.
Wat er wel en niet in je contract mag staan, is wettelijk geregeld. Wat er in de wet staat gaat altijd voor, ook al heb je iets anders afgesproken met je verhuurder. Onjuiste bepalingen zijn wettelijk gezien niet geldig en kan je ofwel aanvechten of gewoon naast je neerleggen. Wil je dat Huurteam Leiden je contract controleert, stuur deze dan naar ons voor gratis advies.
Huurbescherming is bedoeld om huurders te beschermen tegen het opzeggen van de huur door de verhuurder van de woning. De huurbescherming geldt voor huurders van zelfstandige en onzelfstandige woningen. Onder onzelfstandig worden onder meer studentenkamers verstaan. Studenten hebben bij het huren van een kamer dus ook recht op huurbescherming. De hoogte van de huur maakt hierbij niet uit. Er zijn wettelijke regels waar een verhuurder en huurder zich aan moet houden, zoals de opzegtermijn, de hoogte van de huurprijs, de jaarlijkse huurverhoging en de onderhoudsverplichtingen van de verhuurder. Deze bepalingen staan meestal goed beschreven in de huurovereenkomst. Helaas zien we ook dat niet alle verhuurders zich aan de wettelijke regels houden. Soms bewust, maar ook wel omdat ze de ingewikkelde regels niet goed kennen.
Woon je voor 1 juli 2016 in de woning dan bestaat er niet zoiets als een tijdelijk huurcontract. De verhuurder kan het contract niet eenzijdig opzeggen. De verhuurder dient goedkeuring van de rechter te vragen voor het ontbinden van een huurcontract.
Sinds 1 juli 2016 mag een verhuurder een tijdelijk huurcontract hanteren. Woon je na 1 juli 2016 in je huidige woning of kamer en heb je een contract voor bepaalde tijd? (Er staat een einddatum in je contract) Dan mag de verhuurder minimaal 1 en maximaal 3 maanden voor het eindigen van het tijdelijke contract eenzijdig opzeggen. Als de verhuurder het contract niet opzegt en jij blijft gewoon de huur betalen, dan verandert je contract in een vast contract. In sommige gevallen is het zo dat een huurder voor een minimale periode huurt. In dat geval mag zowel de huurder als de verhuurder tijdens deze minimale periode niet opzeggen.
Een contract kan nooit zowel een minimale periode als een maximale periode hebben.
Kortom:
Laat je huurcontract checken door het huurteam! Stuur je contract toe of lees meer informatie bij de veel gestelde vragen.
Heb je klachten over het onderhoud van je kamer, de gezamenlijke ruimten van jullie huis of over de woning dan kan Huurteam Leiden je helpen. Sommige huurders nemen het gebrekkige onderhoud voor lief; je bent blij dat je eindelijk een woning gevonden hebt en je vindt de huurprijs wel OK, ondanks de klachten. Huurteam Leiden helpt je hier wat aan te doen.
Bij slecht onderhoud van je kamer of woning kan je tijdelijk een lagere huurprijs krijgen. Je moet natuurlijk wel je verhuurder eerst de kans geven om de klachten te verhelpen. Als hij dit nalaat helpt het huurteam om je huur te verlagen. Hiermee zijn de klachten niet verholpen, maar de lagere huurprijs compenseert je dan voor het ongemak voor het slechte onderhoud. Dit drukmiddel kan wel helpen dat je verhuurder alsnog de klachten verhelpt. De onderhoudsklachten zijn bijvoorbeeld lekkage, schimmelvorming, slechte of geen ventilatie of rotte kozijnen.
Je mag niet zomaar minder gaan betalen, dat kan alleen na een beslissing van de Huurcommissie. Je hebt recht op een kwalitatief goede kamer of woning. Je huisbaas is wettelijk verplicht je woonruimte goed te onderhouden. Zo niet, dan kan je huurprijs omlaag!
Heb je nu last van onderhoudsgebreken maak dan meteen een afspraak voor een woningopname. Hoe eerder we langskomen hoe beter. Kijk voor overige vragen over onderhoudsgebreken bij de veel gestelde vragen.
Naast huur betaal je ook servicekosten. De verhuurder moet de servicekosten en de kale huur apart specificeren en jaarlijks afrekenen. In je huurcontract moet altijd apart staan vermeld hoeveel servicekosten je betaalt en waaraan. Bijvoorbeeld voor collectieve verwarming, schoonmaken van trappenhuizen of trapverlichting. Als de woning gestoffeerd en-of gemeubileerd is betaal je daar ook een vergoeding voor. Is dit niet apart gespecificeerd? Dan is er sprake van een all-in huur. De verhuurder moet dit uitsplitsen.
Je betaalt per maand een voorschotbedrag. Dit is een schatting van de totale kosten per jaar. De verhuurder mag alleen de werkelijke servicekosten in rekening brengen en mag hier geen winst op maken. Voor zaken als inbouwapparatuur of dubbel glas mogen geen servicekosten gevraagd worden, want die zaken zitten al in de kale huur berekent. Aan het eind van elk jaar dient de verhuurder de werkelijke kosten te berekenen en de huurders een afrekening te sturen. De verhuurder heeft hier tot 1 juli van het daaropvolgende jaar de tijd voor.
Als je te veel hebt betaald hoor je dat terug te krijgen. Zelfs als je al bent verhuisd kan Huurteam Leiden je geld terugvorderen. Sommige verhuurders vragen wel €150,- per maand teveel aan servicekosten. Je hoeft geen verhoging van de servicekosten te betalen als de afrekening niet of te laat komt.
Ook als er ineens nieuwe serviceposten opduiken, die niet in het huurcontract staan, hoef je dit niet zomaar te accepteren. Twijfel je over de hoogte van je servicekosten of wil je gewoon weten dat wat je betaald aan servicekosten ook terecht is? Maak een afspraak voor een woningopname. Voor meer informatie over servicekosten kijk bij de veel gestelde vragen.
Huurteam Leiden
Heemraadssingel 319
3023 BG Rotterdam
085 273 49 33
06 41 14 67 15
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
© 2022 Huurteam Leiden / Urbannerdam | Privacy verklaring (pdf)